søndag den 21. februar 2010

Endelig kom de

vores gamle venner, også kaldet madklubben. Vi er tre par, som har holdt sammen siden folkeskolen, og som mødes ca. hveranden måned til dejlig mad og opfølgning på livet hos hinanden siden sidst. Tilfældet har villet at vi ikke har kunnet mødes de sidste 8 måneder, men i går lykkedes det, og hvor var det hyggeligt. -Og dejligt at vise dem rundt i vores nye hus, som de jo så heller ikke havde set før.

Madklub her 20. feb. 2010 023Nu er det søndag morgen, og jeg er som sædvanlig den første oppe, hvilket jeg nyder. Søndag morgen plejer jeg at lave rugbrødsdej (som jeg så bager efter aftensmaden), og i dag er ingen undtagelse. Men derudover er jeg kommet til at love Mindsten at bage bananmuffins i dag. Og Manden har spurgt om jeg ikke ville bage boller :)

Madklub her 20. feb. 2010 027

Jeg tænker at jeg starter med bolledejen, og gæren er drysset med salt og sikkert næsten opløst, så 3-2-1 NU går det løs med bageriet..

6 kommentarer:

Sifka sagde ...

Aii, hvor er det en dejlig og glad forårskurv! Jeg bliver helt oplivet, og gevaldigt styrket i troen på, at foråret virkelig findes.

God fornøjelse med søndagsbageriet.

Unknown sagde ...

En Søndag fyldt med nybagt - den er ikke dårlig :-)

Bente sagde ...

Det lyder da som en både hyggelig og arbejdsom weekend, du har haft ;-).

Bager du rugbrød hver uge? Når jeg gør det, bager jeg tre brød af gangen - så er der lidt til fryseren.

Sus sagde ...

Sifka, ja blomsterkurven er en værtindevenindegave, og både tulipanen og hyacinten står i fuldt flor nu :) (og dufter så dejligt!)

Sus sagde ...

Miri, næ det har du ret i. Nybagt hjemmebag er dejligt. Og der er rift om det :)

Sus sagde ...

Bente, ja jeg synes egentlig der har været nok at bestille, men heldigvis på den gode måde. Jeg bager 2 rugbrød hver søndag (det ene får min datter med hjem). Jeg har prøvet at fryse ned et par gange hvor jeg vidste at det ville knibe med tiden ugen efter. Men vores fryser er så latterligt lille, at vi må prioritere hvilke madvarer, der skal have plads :)