tirsdag den 23. februar 2010

Skorstensfejer'n gik en tur

-og kom forbi her hos mig - i ægte skorstensfejertøj! (har aldrig set en i levende live før)
Manden og jeg har en drøm om at få en brændeovn installeret her i huset og vi har faktisk købt en spritny en til næsten ingen penge.

MEN vi har ikke noget hul i væggen ind til skorstenen (som vi trods alt HAR - skorstenen) og derfor har vi kontaktet kommunens skorstensfejer, så han kunne fortælle om det praktiske, der skal foregå og ikke mindst... host ... prisen. For der skal åbenbart støbes en ny skorsten i den ene af de to eksisterende skorstene. Og der skal etableres renselemme. Og nogle trin-dimser på taget, som skorstensfejeren kan gå op ad, når han skal feje...

Et slag på tasken: 10.000 + moms. Host igen. Det lyder egentlig ikke af så meget, men det er i hvert fald mere end vi umiddelbart havde forestillet os med vores amatørhjerner.. Når vi er i det prisleje, skal der tænkes en ekstra gang. Også selv om det på sigt er en god investering..

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Mange penge.
Vi havde skorstens fejer i en børnehave jeg arbejdede i og det var en fest, hver gang han kom :-)

Madame sagde ...

Jeg tror, I bliver glade for at have brændeovn, Susanne - vi er utrolig galde for vores. Det er skønt om vinteren, og jeg tror, den tjener sig selv ind.
Tak for din søde fødselsdagshilsen :-)

Sus sagde ...

Miri, jeg kan godt forestille mig, at der var begejstring, når han dukkede op, skorstensfejeren :) Og ja det er mange penge for os, i hvert fald.

Sus sagde ...

Madame, jeg er stensikker på, at du har ret i at vi bliver glade for at have en brændeovn. Og at den tjener sig selv ind var faktisk også hvad skorstensfejeren bedyrede. Og foruden varmen, så har sådan en brændeovn altså en høj hyggelighedsfaktor, ikke? :)