tirsdag den 12. september 2023

Mærkelige telefonopkald fra Riget

I dag fik jeg et opkald fra professor Søren fra Rigshospitalet. Det var heldigt at jeg tog telefonen, for min skærm sagde faktisk at det var formodet spam.
Søren sagde, at han var ked af, at vi endnu ikke havde hørt fra dem, eftersom den store udtrækning af transplantationskandidater foregik d. 29. august. MEN "det ser godt ud, Susanne, det ser ualmindelig godt ud! Det kunne faktisk ikke se meget bedre ud!" 
Jeg sad med kæben nede på brystet og anede ikke, hvad det betød, men jeg gik fra at han mente, at der måske var en chance for at vi ville blive trukket ved næste match om et kvartal.
Jeg spurgte, om det måske kunne vare en uge eller 3 måneder, hvortil han svarede "max 2-3 måneder".
Jeg ringede til Carsten og refererede og valgte derefter at lægge samtalen bag mig, men en time senere blev jeg ringet op af en sygeplejerske fra Nefrologerne på Rigshospitalet (OGSÅ formodet spam), som kunne fortælle at de havde fundet et match til os i STEP-programmet, og at vi skal til vævstypeblodprøver på Riget på onsdag i næste uge. Hun sagde at hun ville ringe til os i morgen, så vi kunne høre nærmere. Igen ringede jeg til Carsten og fortalte ham hvad der var blevet sagt. 
Jeg tør IKKE tro på det, før jeg får en indkaldelse til operation, men foreløbig bliver jeg jo ringet op i morgen, så kan det være jeg bliver klogere.

Ingen kommentarer: