fredag den 27. maj 2011

Meget at være glad for

dét har jeg!

Jeg er vendt tilbage til jobbet men er stadig deltidssygemeldt. –På opfordring fra min arbejdsgiver og mine søde kollegaer. Og det er nødvendigt; når klokken er lige omkring 12, er jeg færdig. Som i færdig. Og så er det et fantastisk privilegium at kunne cykle de sølle 1,2 km. hjem og hvile mig på sofaen en time eller to, inden den øvrige familie vender hjem fra skole/job.

Jeg indtager stadig medicin i mængder (pt. 31 stk. pr. dag – fordelt på 11 typer medicin), og de mange bivirkninger er virkelig begyndt at bide nu: krampe i fingre, ben og fødder, fuldstændig kuglerundt ansigt, søvnløshed og næsten total mangel på smags- og lugtesans. –Og paradoksalt nok altså også træthed.

Kontrol på Herlev Hospital en gang om ugen sørger for, at jeg virkelig bliver fulgt tæt.

Det ser ud til, at medicinen virker. I hvert fald så meget, at jeg mere og mere fjerner mig fra risikoen for at skulle have en ny nyre. Og dét er jeg glad for. –Og også, at jeg slipper for dialyse, som også var lige op over.

Så hvor heldig må jeg lige være?

Ingen kommentarer: