tirsdag den 12. april 2011

Siden sidst

har der været foregået så meget på alle mulige fronter i almindelighed og på helbredsfronten i særdeleshed.

For at gøre en lang historie kort, så havde jeg vrøvl med tårnhøjt blodtryk og kunne dårligt trække vejret.
Blodprøver viste meget dårlige nyretal (det hele hænger angiveligt sammen) og jeg blev indlagt på Herlev Hospitals Nefrologisk medicinsk afd. d. 28. marts. Her viste bl.a. en nyrebiopsi, at mine nyrer har været syge i lang tid og jeg har kun 1/4 nyrefunktion tilbage. Så jeg fik besked på at tale med min familie om dialyse og hvem der kunne/turde være nyredonor. I mellemtiden fik jeg så høje doser af forskellig målrettet medicin, som HELDIGVIS fik mine nyrer til at opføre sig en smule bedre, og nu ser det ud til at jeg slipper for kniv og dialyse.
Til gengæld skal jeg (pga. al medicinen)

Piller, picniked, apr. 2011

indenfor de kommende par uger regne med et hav af bivirkninger som måneansigt, dobbelt op på risiko for hudcancer, nedbrud af knogler og meget andet festligt. Det er dog altsammen noget, som enten går i sig selv eller som jeg allerede nu får noget forebyggende for.

En enkelt blodtransfusion blev det også til under opholdet på Herlev.

Blodtransfusion, picniked, apr. 2011
Alt i alt er jeg bare en heldig kartoffel, føler jeg. Jeg mener, tænk at få en kronisk sygdom, som faktisk kan behandles, så man kan leve med den. I hvert fald indtil videre.
Nå det blev i hvert fald ikke nogen kort historie, men det var sådan den var :o)

Ingen kommentarer: