torsdag den 23. juni 2011

Selvmedlidenhedssvælgende indlæg

Jeg spurgte min sygeplejerske ude på nyreafdelingen i går om hun kendte til reglerne for transport af livsnødvendig medicin over grænserne i forbindelse med min og familiens nært forestående ferie til Cannes..
Så blev der helt stille i den anden ende.. "Jeg tror slet ikke, lægerne vil have, at du rejser nogen steder", sagde hun.
Den havde jeg ikke set komme. Som i overhovedet.
Nå men hun ville få spørge overlægen og bede hende ringe til mig om det. Hvilket hun gjorde i går eftermiddags. -Og bekræftede, hvad sygeplejersken havde sagt. Jeg skal ingen steder. Udrejseforbud. Det er for farligt med de mængder af Prednisolon og alt det andet skrammel jeg indtager. Fremmed bakteriekultur. ALT for meget sol. (Jeg har ingen immunforsvar pga. medicinen, så min risiko for hudcancer er mere end dobbelt op.)

Og selv om jeg godt kan se det indlysende i det, lægen sagde, så synes jeg faktisk, det er synd for mig.

Ingen kommentarer: