torsdag den 16. juni 2011

Sikke et hus - ungen havde lus!

Dagen i går var lang! Jeg var så flittig, da jeg kom hjem fra arbejde og fik en masse fra hånden: indkøb, tøjvask og -ophængning, oprydning og meget andet.


Grundigt træt, fik jeg, mens vi spiste, øje på en kæmpe (K-Æ-M-P-E) lus i yngstens hår! Og den var selvfølgelig ikke alene.. Jeg var nærmest grædefærdig af træthed, og yngsten var bare grædefærdig. Hun har meget langt og tykt hår, og det tager ikke under halvanden times tid at behandle det hele, lade behandlingen sidde i en times tid og så til sidst kæmme og skylle ud. For ikke at tale om, at alt sengetøjet jo så skulle skiftes, børster og div. hårpynt i fryseren og så videre.. Gudskelov i øvrigt, at vi overhovedet havde lusekur i huset.


Men vi kom det hele igennem, og langt om længe kunne vi gå i seng, temmelig langt over yngstens normale sengetid.
Kors, hvor jeg dog bare hader lus!

Ingen kommentarer: