tirsdag den 20. januar 2009

Mystisk fjerkræ og smuk hjemtur


Mums, pestokartofler og en lækker grøn salat.


Sådan så der ud, da jeg gik over broen i dag. Jeg var glad for at jeg var der.

Der var måske omkring 50 af de her fjerkræ i træet da jeg gik forbi. De fleste lettede og fløj hen i et andet træ, da jeg tog kameraet frem, dér midt på broen. Hvad pokker er de for nogen? Jeg synes ellers jeg kender en del fuglearter, og de her ligner jo nærmest parakitter. Men det er nu nok ret tvivlsomt med 50 af dem i et træ i januar måned. -I Hvidovre ;o)




4 kommentarer:

Rhetro Zenberg sagde ...

Yummy!

Sus sagde ...

Totally :o)

Anonym sagde ...

Pokkers osse, det er silkehaler!
De skulle varsle en kold vinter, derfor 'pokkers' :-)

Se her http://da.wikipedia.org/wiki/Silkehaler

God weekend!

Sus sagde ...

ivildensky, tak! Jeg har set kæmpeflokke af dem her i mit område i de sidste par uger, og jeg undrer mig hver gang! Dejligt lige at blive klogere.
Og undskyld i øvrigt, at jeg ikke har skrevet før. Jeg har først nu set, at du havde skrevet. Jeg skal lige ind i vanen med at kigge efter :o)