onsdag den 5. januar 2011

Godt igang igen

Hverdagen kører efterhånden på skinner igen, og alle de hverdagsagtige rutiner er genoptaget.

Det er skønt at være på arbejde igen. Jeg nyder mit arbejde – langt de fleste aspekter af det, i hvert fald – ikke mindst på grund af eleverne. Jeg véd, at jeg har skrevet det før, men det fortjener gentagelse; Det er det fedeste job, og jeg er stadig taknemmelig over, at det faldt ned i min turban for 3 år siden.

Selv om mine arbejdsopgaver altid i overvejende omfang er de samme, så er ikke to dage ens på gymnasiet, og efter endt arbejdsdag har jeg som regel haft adskillige kasketter på i rollen som skrap sekretær, socialrådgiver, beskyttende mor og kollega, mens jeg samtidig skal bevare rollen som mig selv.

Udover alt dette har jeg gode sekretærkolleger, alle tiders rektor og et bragende godt lærerkollegie, så jeg er en heldig kartoffel :o)

Men det forhindrer mig nu ikke i at se frem til vinterferien  :o)

Anton og Tilde, aug. 2010 005

Ingen kommentarer: