torsdag den 13. januar 2011

Tynd is

Manden har søgt – og fået – nyt arbejde! Han syntes ikke længere, han kunne klare tilkaldevagterne, de mange timer i anstrengende stillinger i snuden af et fly eller andre svært tilkommelige steder (han er elektronikmekaner med fly som speciale),  så han overgav sig og søgte på en anden, meget spændende stilling.

Nu har han altid haft en rigtig god løn, manden, men den nye stilling giver endnu mere, og det er noget af det, han har talt mest om i de sidste par uger. Mulighederne.

Og det er dejligt at se ham så glad og forventningsfuld. Der er bare den detalje, at han altså ikke har fået noget på skrift fra sin nye arbejdsgiver – blot fået det hele bekræftet pr. telefon “og kontrakten er på vej”.. Og i dag har han så opsagt sin nuværende stilling (dog kun mundtligt) og er således i teorien between jobs. Mig skræmmer det fra vid og sans, men han tvivler ikke et sekund på, at han sidder med en ansættelseskontrakt med minimum 2 underskrifter på i løbet af en uges tid.

Jeg må æde nogle isterninger og håbe, at han får ret.

Når alt kommer til alt, så kan jeg godt forstå, at han valgte at opsige sin stilling nu. Han har været der i 25 år nu (skal holde jubilæumsreception 1. februar!) og ville gerne være ærlig overfor sin chef, som på det sidste har spurgt til, hvordan Carsten kunne tænke sig at holde sit jubilæum.

Jeg følger med og prøver at bakke ham op, som han bakkede mig op, da jeg skiftede job for 3 år siden.

-Meeen jeg havde nu gerne set den kontrakt inden han sagde op…

Ingen kommentarer: