lørdag den 9. maj 2009

En ufortjent fortjenstmedalje

Sidste år i august bestilte en af vores elever et uddannelseskort (rabat på transport til og fra uddannelsesstedet) online, og hun fik det.. Men det var de forkerte zoner, der var angivet på det, og så startede kampen. Som i K-A-M-P-E-N.

Og eftersom jeg jo er uddannelsesstedet, så var det altså mig der på elevens vegne kæmpede mod DSB for at eleven fik det rigtige kort. I mellemtiden har hun selv betalt for sin transport frem og tilbage, og de penge (mange) skulle hun jo også have refunderet. Jeg har fandme aldrig været ude for noget lignende. Det hører også med til historien, at eleven aldrig nåede at få et korrekt uddannelseskort

Jeg vil undlade at gå i de grimme detaljer om de ufatteligt mange forgæves telefonopringninger og mails til dsb’s afd. i Kolding; bare sige at den her æske lå på mit skrivebord forleden. Fra den taknemmelige elev, som efter næsten et år (1 dag før sidste skoledag) endelig havde fået tilsendt sin check fra dsb…

Det var faktisk hende der skulle have en medalje for svie og smerte og stor tålmodighed, men glad, det blev jeg.

 

Chokolade_fra_GIF-elev, picniked

8 kommentarer:

FruE sagde ...

Kan se vi skal være opmærksomme. Vi skal nemlig til at søge uddannelses/transportkortet.

Dejlig uventet gave :o)

Sus sagde ...

Hjerteveninde, ja det bør I være. Sagen jeg omtalte var klart den hidtil værste, men der er MASSER af dem..
Hvis I i en periode får brug for selv at betale transporten (f.eks. pga forsinkelse fra DSB), så sørg for at det er et periodekort, altså med billede. DSB refunderer intet, der ikke er billede på. Og så det allervigtigste: tag kopi af ALT hvad I evt. skal sende til dem. Men lad os foreløbig krydse fingre for at det hele går glat igennem :o)

Sifka sagde ...

Åh, man blir så træt af den slags bøvleri, men det er godt, at der er nogen, der gider. At blive ved. Og ved. Anerkendelse er en vigtig ting. Og sådan en æske er ikke det værste i verden;)

Må din lørdag blive smuk og dejlig:)

Anonym sagde ...

Godt I blev ved :-)

Malou Klidmoster sagde ...

Åh, nævn ikke DSB - vi er uvenner for tiden (de havde slettet min pladsbillet, så jeg måtte stå op i et fyldt tog i 1 time. Ikke særlig fedt med fibromyalgi)

Men godt at I fik sejren i hus til sidst :-)

God søndag!

Margrethe sagde ...

Flot I kæmpede, det kan jo betale sig i den sidste ende, selvom det tager tid. Rigtig sødt af hende at påskønne din indsats :-)

Pernille på 1. sagde ...

Hvor var det godt at I blev ved med at kæmpe - det er bare træls at det skal være så bøvlet.
God dag

Lise sagde ...

Uh nyttig information er altid velkommen, selvom der er over 1 år til teenageren skal bruge sådan et.

Godt du kæmpede.