lørdag den 30. maj 2009

Hvor dum må man være..

Manden talte med hende fra Nykredit i går. Efter nogen snak frem og tilbage kom han frem til:

  1. Hendes chefs første indstilling havde været at sige nej til at yde os et lån
  2. Hun mente at hun efterhånden havde forklaret sagens rette sammenhæng
  3. Måske får vi svar på tirsdag
  4. Når man låner penge til et hus, så kan man ikke låne 200.000 oveni til div. reparationer af huset (og vi er jo lige kommet ind med firetoget, så det troede VI, at man kunne)

Da jeg sagde til Manden, at han skulle prøve at rykke for et svar her inden Pinse, var jeg sikker på, at vi så ville få klar besked, hvad enten det var godt eller skidt. Men svaret var, at vi “nok” får besked på tirsdag. Jeg var bogstavelig talt lige ved at græde af frustration og skuffelse. Hold da op hvor er det hårdt at gå og vente!

Nå, men vi har sendt låneansøgning til både Nordea og BRF-kredit nu. Og sender nok også til andre muligheder, som så forhåbentlig kan se det indlysende potentiale i et ægtepar med god fast indtægt og ingen gæld i forvejen, men til gengæld INGEN opsparing.

Ankelen har antaget en klædelig lilla/bordeaux farve, hævelsen er faldet en smule og gør en smule mindre ondt.

I dag skal vi drikke kaffe med forældrene til en af Lauras klasseveninder. De er smaddersøde, og vi griner så godt sammen, selv om de nok er 10 år yngre end vi er :o)

7 kommentarer:

Unknown sagde ...

Dum. Det må du ikke sige, - hvor skulle I dog vide det fra !
Krydser stadig fingre :-)

Pernille på 1. sagde ...

Hvor pokker skulle man vide fra at man ikke kan låne oveni - håber snart at i får jeres svar.

Det er da noget af en tur din fod har fået. Kan I have en hyggeligt dag med kaffekomsammen.
Knus

Lise sagde ...

Et godt råd, fra en gammel rotte i faget (som kom ind med 4-toget i 1991) så lad være med at oplyse overfor BRF og Nordea at i har søgt andre steder :-)

Og så må jeg altså lige rette hende Nykreditdullen, det er muligt at låne 200.000 oveni, det kaldes et tillægslån og gives hvis jeres forbedringer giver en værdiforøgelse på mindst 250.000 - kreditforeningen yder jo kun max 80% belåning af huset.

Jeg krydser mine fingre, og håber at i får lov at købe jer et hus.

God bedring med foden, og hav en hyggelig pinse.

Sus sagde ...

Miri, næ jeg ved ikke hvor jeg skulle vide det fra. Jeg kan sådan set godt se det logiske i det, men jeg følte mig godt dum. Dejligt du stadig krydser :o)

Sus sagde ...

Pernille, du har helt ret. Jeg følte mig bare helt idiotisk - også fordi det jo ændrer vores økonomiske perspektiv temmelig meget fordi vi jo så selv skal spare op til ændringerne..
Og Tak! :o)
Knus

Sus sagde ...

Lise, hvor dejligt at du lige sparker et godt råd ind! Du har helt sikkert ret i at det er smartest ikke at råbe op om hvor mange andre steder man søger lån. De er ikke så sultne i øjeblikket, vel? :o)
Interessant at du lige vidste det med tillægslån! (som jeg altså godt nok tvivler på at de vil yde os, når man tager deres betænkningstid i betragtning :o(
Men det er virkelig rart at vide, at sådan en type lån også findes, og vi skal helt sikkert forhøre os om muligheden. Tak skal du have og god pinse til dig med :o)

Septemberliv sagde ...

Jeg vil nu ikke kalde det dumhed. Mere uvidenhed og det er nok noget som rigtig mange 1. gangskøbere og dem der ikke har været på det marked i mange år er.

Der krydses fingre her fra. Der må da være et eller andet sted de er mere imødekommende. I er jo hverken på arbejdeløse eller på overførselsindkomst!