fredag den 15. maj 2009

Vovsen og volvoen har vi

men villaen  har været insisterende perifær igennem vores ægteskab. Lige da vi flyttede sammen, Manden og jeg, havde vi mange børn, som boede her på typisk dine-mine-vores-weekendbørn-skemaagtig måde. Dengang kiggede vi efter noget større at bo i. Af nød.

Vi fandt aldrig et hus, som vi kunne få råd til, og jeg har faktisk kun i smug kigget længelsfuldt i husannoncerne.

Nu er der faktisk gået 18 år, siden vi flyttede ind i vores dejlige lejede rækkehus, og i mellemtiden er to af vores børn flyttet hjemmefra, og vi har endelig fået så meget ledig plads, at vi nu har gæsteværelse, syværelse OG et værelse til hver af ungerne og et til forældrene..

Ikke desto mindre ligger den i maven endnu, behovet, trangen, og vi begyndt at kigge på hus – her i Hvidovre, for det har vi lovet laura og Stefan.

Jeg tjekker lokalaviser og internet, læser tilstandsrapporter og energimærkninger, og de mulige emner sender jeg videre til Manden, som til nogle af husene nikker anerkendende og til andre ryster vantro på hovedet.

Men det er så sindsygt spændende, og den store forskel fra nu og til dengang er, at vi nu “bare” har lyst..

-Og vi skal se på tre emner på søndag..   :o)

11 kommentarer:

Sifka sagde ...

Det kan da blive helt sjovt, hvis det viser sig, at det er nu, at alle tre v'er bliver en realitet. God jagt.

Miss Midtjylland sagde ...

Hvor er det spændende! Vi har også lige købt hus.. ja eller det er nu to år siden - og følelsen af at eje selv er fantastisk! Jeg håber i finder HUSET på søndag :-)

Anonym sagde ...

God fornøjelse ... intet så spændende som at se på hus :-)

Sus sagde ...

Sifka, ja - efter 18 års samliv og et hav af børn er det på tide at vi bliver et etableret ægtepar :o)

Sus sagde ...

Huset i Hou, ja du kan tro jeg også glæder mig. Og jeg er sikker på, at det er noget ganske særligt at eje sit hus. Tak! :o)

Sus sagde ...

Anne, du har ret i at det er fantastisk spændende. -Og faktisk også lærerigt :o)

Rimkogeren sagde ...

Jeg krydser fingre for, at det bliver Virkelig Velholdt VanVittigbillig Villa!

Sus sagde ...

Rimkoger, Tak!
Virkelig Veldefineret, Velskrevet og Vel også Velment!

Vibeke sagde ...

Det er det helt rigtige tidspunkt, at kikke efter hus, priserne rasler ned, og lige nu kan man virkelig få meget hus, for få penge, men man skal se sig for!
God jagt!
Knus
Vibeke

Unknown sagde ...

Spændende !
Gadvist om man altid vil drømme om det der hus :-)

Septemberliv sagde ...

Rigtig god søndag med det spændende projekt :0)