lørdag den 23. maj 2009

Godt at kende nogen..

-der kender nogen osv. Jeg skal nu ikke så langt ud  i strengen, for jeg har jo brormand, som er bygningskonstruktør til at tage med ud i mulige husemner, læse tilstandsrapporter, råde os mht. priser mv. Det er også ham, der har fortalt mig om Erhvervs- og Byggestyrelsens hjemmeside, herunder boligejer.dk, som er et fantastisk stykke værktøj til folk som mig og mit livs udkårne, som er fuldstændig amatører udi hushandel. Hjemmesiden henvender sig både til køber og sælger og alle dem midt i mellem, og jeg vil vove den påstand, at man er klædt ret godt på, når man har læst på lektien her.

Vi var med mægleren ude og kigge på fire huse i går. Vidt forskellige, hvad angår pris, kvalitet og indretning, og ingen af dem ramte os i hjertekulen. Et af dem var så langt fra de ønsker, vi har beskrevet over for ejendomsmægleren, at jeg gav ham en pæn skideballe, fordi det på alle måder var spild af tid at tage ud og kigge på det.

Men vi har faktisk allerede kastet vores kærlighed på et hus, som jeg også skrev om forleden.

Der skal uden tvivl gøres en del ved huset, (hvor meget ved vi først for alvor, når min bror har været med dernede i morgen eftermiddag) men jeg må indrømme, at jeg rent mentalt har indrettet huset og er flyttet ind i det :o)  Der er stisystem hele vejen til Lauras skole, og jeg får måske 2 minutters cykeltur mere ud af det. For Mandens vedkommende er der ingen forskel hvad angår transporten.

Det er egentlig modigt af mig at sidde her og skrive om det, for skuffelsen bliver stor, hvis nu det ikke bliver det hus alligevel  :o(

Nu må I have en rigtig dejlig lørdag (er det ikke fantastisk at det KUN er lørdag?)

2 kommentarer:

Septemberliv sagde ...

Uh, den der med indretning af bolig inden man har købt, eller bare fordi man elsker at gøre det. DET kender jeg alt til.
Jeg indretter huse jeg ville ønske jeg kunne bo i i et væk.
Men jeg kalder det at dagdrømme og så er det lettere at forliges med.
Jeg har haft lyst til at flytte de sidste 10 år, så jeg kan sagtens følge dig.

Jeg krydser fingre for at I finder HUSET og at du ikke forgæves er "flyttet ind".

Rigtig god lørdag.
Kari

Sus sagde ...

Kari, Tak! Jeg tror også det er almindeligt udbredt, det med lysten til at flytte og indrette mv.
God idé at kalde det dagdrømmeri. -Selv om det næsten ikke holder vand, når jeg nu allerede har lavet små papirsmøbler og møbleret plantegningen med :o)
Fortsat dejlig lørdag til dig