mandag den 1. juni 2009

Ensporet

Det er bloggen her i øjeblikket, men det er sådan det er inde i hovedet, og det må nødvendigvis afspejles her.

Vi var til konfirmation i går, og eftersom vi har kendt de fleste af de tilstedeværende i over 30 år og nogle af dem tæller som vores ældste venner, måtte jeg liiige åbne munden og fortælle om hus og nykredit og hus og nykredit og….

Og inden jeg kunne nå at sige “langsommeligkreditvurdering”, havde rygtet spredt sig i forsamlingen og alle kom hen til os for at spørge ind til huskøbet! (Det hører jo også med til historien, at vi er de eneste i hele vores omgangskreds, som endnu ikke har købt vores eget, så det var noget af et tilløbsstykke…)

Men det var befriende at give sig selv lov til bare at fortælle om drømmehuset (som jeg ved gud ikke håber er blevet solgt endnu) og vores frustrationer og ventetiden!

Med lidt held får vi besked fra Nykredit i morgen, men jeg tror vi prøver at afgive et bud i dag. Og det er så dét min nat er gået med: at tænke på, hvilket bud vi kan afgive uden at skræmme sælger væk for evigt, men som samtidig giver os luft til at få råd til forbedringer i huset. SKRÆMMENDE!

8 kommentarer:

Lise sagde ...

Kære fru Lipka, skyd for pokker så langt under jeres håb som muligt, så er der lidt at handle med. Hvis mægleren er en god mægler, så sørger han for at sælger ikke bare siger nej, men kommer med et modbud til jer :-)

Hvor lang tid har ejendommen stået til salg?

Jeg ville ikke selv turde give et bud på ejendommen FØR jeg var sikker på at jeg var klar til at handle. Men jeg er også typen der går med livrem og seler :-)

Sus sagde ...

Kære Lise, ejendommen har været til salg i 283 dage. Den står nu til 2.650.000 og er gået 8% ned engang i starten af forløbet. Der skal forbedres for mindst 200.000, og min bror synes vi skal byde omkring 2,3 mill. Normalt går jeg også både med livrem og seler, og det med buddet var egentlig noget hende fra Nykredit sagde, at vi kunne gøre, for at se hvor sælger står. Også selv om vi endnu ikke har fået svar fra Nykredit. Det anede jeg ikke at man kunne :o)

Anonym sagde ...

Jeg ønsker jer alt mulig lykke og held med jeres hus-køberi...og lyt til Lise..hun ved vist noget om de sager :-)

Lise sagde ...

Altså en ejendom der har stået til salg SÅ lang tid, den skal have et ordentligt klap i måsen for at blive solgt. Så skyd endelig 2.3 eller under, bare for at komme i snak med sælger.

Hvis hende nykredit dullen siger sådan, så ville jeg være lidt mere sikker i min sag.

Man kan altid byde, men som mægler har jeg oplevet mange der har budt UDEN at have råd, altså spildt tid for mig. Og tro mig, jeg kan godt huske dem - så næste gang de kom og vil kigge, vil jeg næsten se pengene før jeg gad gøre noget.

God fornøjelse - og jeg forventer altså at vi får løbende opdateringer herinde.

Sus sagde ...

Lise, du er vel nok en guldklump! :o) Tusind tak igen fordi du kommer med ind over med gode råd. Og jeg syntes også det lød lidt mærkeligt at man kan byde, når man ikke engang ved om man har pengene til ejendommen. Jeg kan da godt forstå din skepsis fra den anden side af skrivebordet, når du allerede har prøvet at blive "brændt af".
Jeg lover at holde dig/jer opdateret :o)
Fortsat god pinse-mandag.

Sus sagde ...

Anne, du har ret og du kan tro jeg lytter :O)
-Og Tak!

Piskeriset sagde ...

Vi er også i gang med at kigge på hus, og ligesom du har jeg opdaget, at det er et fantastisk samtaleemne til fester mm.! Jeg tror, det er fordi, det er sådan en fase i livet, hvor man har lov til at drømme, så det er et tiltalende emne, for hvem har ikke lyst til at drømme sig hen ind imellem?

Jeg ville i øvrigt være frækkere og byde en halv million under, for så er der lidt at give af over for sælger. Så vidt jeg husker bliver der gennemsnitligt slået over 400.000 kr. af prisen ved huskøb pt.

Held og lykke med det :-)

Sus sagde ...

Kære Piskeris, velkommen her :o)
Rart at møde en der har det på samme måde mht. spænding osv.
Jeg tror du har ret i, at man skal have is i maven og byde en pæn portion under pris, som Lise også skriver her.
Held og lykke til jer med! Kh. Susanne