tirsdag den 2. juni 2009

Larmende stilhed

Jeg kunne høre det straks jeg kom ind i haven for lidt siden… Eller rettere ikke høre det. Den manglende lyd af vildt sultne mejseunger i redekassen og deres forældres advarselsskræppen fra troldetræet lige ved siden af..

Tænk, at de altid vælger at flyve fra reden, mens vi er på arbejde! Jeg hørte dem i morges inden jeg cyklede på arbejde, og helt naivt tænkte jeg at de måske denne gang ville vente til jeg kom hjem, så jeg kunne nå at se dem flyve ud i verden.

Det er en helt tom fornemmelse, men jeg vidste det jo godt, og samtidig er det da fedt at tænke på at man igen har været vært for en lille vellykket mejsefamilie. Jeg synes, det er en lige stor begivenhed hver gang.

-At de så altid er så utaknemmelige at drage af, så snart vi vender ryggen til, det må jeg jo lære at leve med  :o)

Mejseunger_fl�jet, picniked

2 kommentarer:

Sifka sagde ...

Jeg troede, at du referede til Nykredit;)

Sus sagde ...

Sifka, det tænkte jeg ikke engang over! :o) Men det kunne det ligeså godt have været!