torsdag den 11. juni 2009

Vi har tænkt alvorligt over det

og opsat alle mulige modeller for en fortsat (opslidende) forhandling med sælger, men nu har vi taget en beslutning.

Vi byder i dag 2.350.000,- som er vores absolutte smertegrænse, fordi der altså også skal være penge til istandsættelse, som min bror har beregnet til ca. 200.000,-.

Nå men dét bud er vores sidste (i hvert fald hvad angår kontantprisen) på denne ejendom, og sælger får til på søndag til at svare. SLUT PRUT.

Desværre tror jeg ikke, at sælger vil gå med til det, men det er bare ærgerligt, Sonny Boy. Der er masser af huse derude, og så meget haster det jo ikke for os. Vi bor jo så dejligt pt., og vores eneste hage er, at det er dyrt at leje, og det bliver bare dyrere og dyrere.

Jeg skal ringe til mægleren om et par timer (han har fri i dag og skal trods alt have lov at sove lidt længere – selv om det er ham selv der har sagt at vi skal ringe hjem).

Jeg lover at skrive så snart der er nyt.

8 kommentarer:

Bente sagde ...

Sikken en gyser, I er ude i! Pøj pøj ;-).

Anonym sagde ...

Det er ikke sjovt at gå i hus-købs-tanker...men som du selv skriver...I har et sted at bo og der er masser af huse til salg :-)

Lise sagde ...

Halløj fru Lipka. Og tak for opdateringen, nu er jeg igen lidt mere rolig.

Hvis du/i ikke har afgivet jeres bud, så kan i jo overveje at få et par måneders gratis husleje :-) underforstået at i får nøglerne tidligere end i overtager huset. Dette er meget normalt, når der skal laves noget på huset inden i flytter ind. Så slipper i for dobbelt husleje, og kan så lave tingene i stand inden i flytter ind. Dette kaldes i mæglersproget "dispositionsret"

Held og lykke - og du siger bare til hvis i mangler lidt hjælp.

K@ri sagde ...

Lykke til :o)

Sus sagde ...

Bente, du har ret. GYS og de små nakkehår stritter nærmest :o)

Sus sagde ...

Anne, ja, vi er nemlig heldige :o)

Sus sagde ...

Lise, øv altså, jeg havde lige trykket på SEND-knappen, da jeg læste din hilsen. Og den mulighed har mægler da sjovt nok ikke nævnt noget om :o(
Jeg har jo ellers over 5 ugers ferie fra om tre uger, og det kunne have været fantastisk at have så meget tid i huset :o)
Tak for din hjælpsomhed :o)

Sus sagde ...

Kari, tusind tak! :o)