torsdag den 12. februar 2009

Dag 2 i male-projektet

Maleren kom i morges, og vi var forberedt og tog ud på en længere indkøbstur, Manden, Laura og jeg. Det var hyggeligt, der var ikke særlig mange mennesker i butikker og centre, men de er vel i Zoo, på Kronborg, i Statens Museum for Kunst og andre steder, hvor vi HELLERE ville have været med Laura nu i vinterferien, men som vi altså måtte undvære, fordi hun har været så sløj.

Pyt, for da vi kom hjem, var han kommet pænt langt, maleren, og forskellen fra i morges og til i eftermiddags var fantastisk!

Vi har prøvet at komme i tanker om vores bevæggrunde for at vælge den dér rustne, brændte gulerodsagtige farve til vores entré, som pr. definition bare ikke er særligt stor i forvejen…

Entréen før

Lige inden maleren går i gang…

Loft og vægge har fået første gang, 12. feb. 09

Og her er han startet. Lækkert og cappuccinolyst.

I morgen, og senest lørdag, bliver han færdig, og vi glæder os!

Jeg købte smukke, sprøde tulipaner og i Netto faldt jeg over en dug, et forklæde og nogle grydelapper.

Smukke tulipaner, 12. feb. 09

Forklæde, dug og grydelapper, 12. feb. 09

6 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

Det kommer til at blive rigtigt flot.. Og ved du hvad, for nogle år siden, skulle der jo farver på. Jeg havde også en ubestemmelig rød farve i spisestuen.. Men vent og se det kommer igen.. Søde ting fra Netto, jeg må heller et smut derhen og se om de har noget tilbage.. Og tulipaner er et must i disse dage, lækkert specielt når de er sprøde og friske.

Anonym sagde ...

Det må være så skønt at få malet, Susanne, men bare det at skulle tømme sine rum, får mine nakkehår til at stritte og slå nødbremsen i. Men bare det var mig ...
Dine blomstrende farvepalet er til at blive rigtig glad af!

Anonym sagde ...

Ja den farve har vi også "været på" :-) og tro mig og Mette Lykke (kan jeg læse) det kommer givet igen :-)

Sus sagde ...

Mette, tak for din diplomatiske kommentar ;o) Du har sikkert ret i, at knaldfarver bliver et hit igen - engang.
Ja skynd dig hen i Netto. Held og lykke med forehavendet :o)

Sus sagde ...

Madame, det ER helt fantastisk at få malet, og jeg synes egentlig ikke, det er så slemt med rodet, for det er jo kun entréen, der skulle tømmes, og det hele står i vores gæsteværelse. Normalt kaster vi os hovedkulds ud i projekter, der omfatter så meget af huset, at det tager UGER, før vi er klar igen, men nu ligger der bare en kommode, 10.000 par sko og en masse overtøj :o)

Sus sagde ...

Anne, jeg er sikker på, at I har helt ret, begge to, men til den tid hopper jeg altså IKKE på den!! :o)