mandag den 2. februar 2009

“Luk dine øjne og tænk på

..Croisetten, shopping på Rue d´Antippes, sol og varme….”, sagde altså manden med glød og varme i stemmen i går. “Kunne det ikke være fantastisk at tage til Cannes i en uge i maj. Det koster kun en flad tusse ud og hjem!”

Og det er ikke første gang, han spørger, for hans søster har en vidunderlig lille lejlighed lige midt i Cannes, med shopping, grøntmarked, strand mv. inden for 10 min. gang. Vi har været dernede et par gange før, sidst i 2004, og

Mit problem er, at jeg arbejder på et gymnasium, hvor det kniber med at få fri uden for skoleferierne, men altså også, at vi får ny rektor med starten af marts OG at der fra midten af marts skal registreres rigtig mange nye elever. Så jeg sagde nej – igen – og forklarede ham – igen – hvorfor.

Men da jeg i dag fortalte min kollega om det, foreslog hun, at jeg kunne bruge min 6. ferieuge på det!

MIN 6. FERIEUGE, mine damer og herrer!

-Som jeg ved Gud ikke har tænkt et sekund på! Og som jeg jo passende kan bruge til efteråret, hvor den værste travlhed på skolen er nogenlunde i bero.

Manden synes, det er fantastisk!

Og jeg lukker mine øjne og tænker på Croisetten, shopping på…..

Tulle cannes sep. 04

På billedet Mindsten, som her er 3 år. –Og nuttet!  :o)

11 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

Det lyder super duper fedt, med en sådan tur. Det kunne jeg også drømme om, så jeg lukker lige øjnene :-))

Sifka sagde ...

Det var da ærgerligt, jeg havde lige tænkt mig, at tilbyde at stille op i stedet;) Nej, det bliver da godt. 6. ferieuge er en dejlig ting.

Sus sagde ...

Hihi, Mette og Sifka.
Måske vi skulle lukke øjnene hårdt i alle tre, så vågner vi måske op på en hyggelig gammel fortovscafé med en kop fransk mokka på bordet og en chokolade croissant i hånden :o)

Madame sagde ...

Det lyder rigtig dejligt med din 6. ferieuge, og at du har en ferie i Cannes i vente lidt uden for sæsonen. Forventningens glæde er er stor :o)

Unknown sagde ...

Om jeg har en mening om det ? - Ja, du er en heldig kvinde :-)

Anonym sagde ...

ja, afsted med jer :-)

Sus sagde ...

@ Madame, ja det er fantastisk at have noget at glæde sig til! :o)

Sus sagde ...

@ Losarinas mor, ja jeg ER sgu en heldig kvinde :o)

Sus sagde ...

@ Anne, yes, we're off!! :o)

Irene sagde ...

Dejligt at have en skøn ferie at se frem til og glæde sig til...Rigtig god tur når tiden er inde.

Sus sagde ...

@ Mrs. Cakeaholic, tusind tak :o)