lørdag den 28. februar 2009

PLING

sagde mine øjne kl. 6 i morges, og så kunne jeg ikke sove mere..  Som sædganskevanlig :o) Det gør mig ikke det fjerneste. Jeg har altid haft det sådan, at jeg mente dagen nærmest var brugt op, hvis jeg en meget sjælden gang vågnede senere end kl. 8! Nå men i dag er morgenen gået med at ajourføre mig selv udi blogland, og det kan der jo nemt gå en times tid med. Og dagen i dag har jeg på forhånd inddraget til forskellige gøremål, der som alt muligt her i livet kan deles op i kategorier.

Pligterne (som jeg må indrømme, at jeg faktisk synes er hyggelige)

  • skifte sengetøj
  • ordne badeværelse
  • rydde op  og støvsuge 1.-salen

De mere hyggelige gøremål:

sh-sewingmachine1

  • sy forhæng til skoreolen
  • lave rugbrødsdej
  • lave bolledej
  • tæske Manden i backgammon
  • få ordnet håret af ældstedatter

Dagen er ikke mere skemalagt end at der er plads til spontane indslag, som kan supplere/erstatte ovennævnte, og det føles rigtig godt.

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uha, sådan et A-menneske er jeg ikke ;-) .
Men min daglige 5.55-opstandelse gør, at jeg har svært ved at sove længe, især om lørdagen. I dag blev klokken dog 7 ;-) .

God fornøjelse med alle dagens gøremål. Jeg vil bestræbe mig på at lave lidt mindre ;-) .

Madame sagde ...

God fornøjelse med dine spændende planer! Jeg skal på visit, så min lørdag bliver helt uden gøremål, og det glæder jeg mig til :o)

Malou Klidmoster sagde ...

Hej Susanne.
Det lyder som en dejlig lørdag.
Når min mand er færdig med at gøre rent vil jeg også tæske ham i backgammon :-D
Glad hilsen
Malou

Elin sagde ...

Dér har vi noget til fælles!

Idag er der rugbrød i ovnen, sengetøj og puder ude at lufte, og hårkuren er overstået!
Nu skal der bare støvsuges, og så ind i sofaen med Alt for Damerne og en kande the!

Anonym sagde ...

Har det som dig...at sove for længe er ikke godt...så er dagen forbrugt.

Sus sagde ...

@ Bente, ja det er mærkeligt som vanerne fra hverdagen smitter af på weekenden, så det indre ur går i gang, selv om man har slået vækkeuret fra :o)
Håber du har en dejlig fredelig lørdag :o)

Sus sagde ...

@ Madame, en lørdag helt uden planer og gøremål er da også noget af det bedste! Hav en god lørdag :o)

Anonym sagde ...

Jeg er også udpræget A-menneske og nyder det:)
Din dag ligner til forveksling min, jeg skal også nusse rundt og lave "forefaldent" arbejde. Dejlig dag til dig.

Sus sagde ...

@ Malou, jamen så bliver det jo ikke bedre :o)
Og så håber jeg jo bare, at vi virkelig VINDER :o)

Sus sagde ...

@ Hej Elin, det er da nærmest parallel-lørdag, vi kører, vi to! Jeg håber, du allerede nu har smidt stængerne op og nyder din te og dit blad!
Jeg er ikke nået så langt endnu, men der er da heldigvis nogle timer tilbage af lørdagen endnu :o)

Sus sagde ...

@ Hej Anne, godt! Så er vi i hvert fald to! :o)

Sus sagde ...

@ Hej Oline, der bliver i hvert fald masser af tid til forefaldende arbejde og nusseri, når man er A-menneske :o)