søndag den 8. marts 2009

AARRRRGGGHH

Jeg skulle bage rugbrød, grovboller og franskbrød nu til morgen, og ville tage surdej og gær ud af køleskabet… Surdejen var selvfølgelig ikke noget problem, for det stod klar fra sidste søndag, men de to pakker gær, som vi købte i går…. var ingen steder at finde! Jeg har ledt højt og lavt – og også i alle andre skabe, væk er den.

Nå det vigtigste er rugbrødet og den dej er rørt og står nu og arbejder de næste 6-8 timer, og søde Laura tilbød straks at hente gær hos købmanden, så der bliver alligevel franskbrød til i eftermiddag og grovboller til hendes formiddagsmad i skolen i næste uge.

table6

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Måske gæren dukker op...lige pludselig? Og så kan du jo bage dobbeltportion :-) God bagelyst

Malou Klidmoster sagde ...

Hey, det her er dit indlæg nr 100! Dejligt at du har sådan en frisk pige der tilbyder at rende ærinder. God fornøjelse med bageriet :-)
God søndag.

Anonym sagde ...

Hvor irriterende, men jeg kender det så godt:)
Yngste er igang med at finde ingredienser til "Balladeboller". Det bliver vist hendes bidrag til en hyggelig søndag.

Mette Lykke sagde ...

Det der med gær der bliver væk. Kender jeg god.
Det lyder dejligt med hjemmebag,og vejret er til indendøres hygge. God bage søndag :-)

Sus sagde ...

@ Jeps, Anne og tak :o) Næ jeg tror de to pakker gær ligger på Føtex' varerullebånd endnu :o) Og pyt med det, for nu er både boller og franskbrød bagt :o)

@ Malou, jeg anede ikke, at jeg har jubilæum? Nå men det kan vi så passende fejre med frisk franskbrød til eftermiddagskaffen. God søndag til dig :o)

@ Oline, mums balladeboller lyder da også som en lækker - og hyggelig - søndagsspise. Godt initiativ af din pige. God søndag til jer. :o)

@ Mette, tak fordi du er så diplomatisk så jeg ikke føler mig helt alene. God søndag til dig med :o)