tirsdag den 24. marts 2009

…for jeg er jo kunde!

I lørdags gik vi i Matas, for jeg skulle købe noget, der kan dulme min tørhed/eksem i min hovedbund og ansigt.

“Har I noget, der…”, begyndte jeg.

“Ved du hvad, det kan jeg desværre ikke svare dig på,” lød svaret, “vi må ikke anbefale noget fremfor noget andet.”

“Jamen, hvad så med..”

“Nix”, lød svaret. “Desværre”

“Jamen vil det sige, at jeg skal vide, hvad jeg lider af, og faktisk også, hvad der kan kurere det, før jeg kan få hjælp her i Matas???”, spurgte altså jeg, som efterhånden var enormt irriteret, men også virkelig forvirret. Næsten lige så meget som Manden, som jeg jo havde halet med…

Således næsten på vej ud af døren, blev jeg pludselig konfronteret af en kvinde i overtøj og med en kurv i hånden, som havde stået med ryggen til, lige i nærheden. Hun vendte sig simpelthen på hælen, og henvendte sig til både mig og ekspedienten:

“Måske kan jeg hjælpe, for jeg er jo kunde.”, sagde hun og kiggede ekspedienten i øjnene.

“Har I Udo’s Choise?” spurgte hun ekspedienten, som faktisk allerede var på vej hen for at hente netop dét.. Kvinden fortalte i detaljer om alle de fordele, der var at hente i olien fra Udo’s Choise, og her sparkede også ekspedienten et par fodnoter ind i samtalen…

Vi forlod butikken med Udo’s Choise i posen og en sjov fornemmelse i maven, og vi talte om på hjemvejen (kun en lille smule konspirationssultne :o), at den kunde, garanteret var ansat af Matas til at tage rundt i Matas’ forskellige afdelinger og ligne en kunde og komme med velmente råd til sine medkunder…

Mmmm, et tilfælde, Sherlock? I think not, Watson..

10 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Jamen, hvad i alverden var det for noget? Hun må da have misforstået et eller andet, man er der vel for at vejlede kunderne, eller hvad? Jeg måtte læse det tre gange, for jeg troede, at jeg læste forkert!
Det var da rart, at der var en anden kunde, som kunne hjælpe dig, men det er da ikke meningen, - jeg håber sørme at jeres konspirationsteorier er rigtige, for den ansatte,hun hører da ikke hjemme i den butik.
Knus
Vibeke

Madame sagde ...

Tænk, må de ansatte ikke foreslå noget - det lyder som om, de har haft en sag på halsen. Men jeg synes, det var godt, at du gik i Matas og ikke på apoteket, hvor du sikkert havde fået noget 'gift' at smøre dig ind i.
Ha' en dejlig onsdag :)

Anonym sagde ...

Hmmm, hvis de ikke må komme med anbefalinger, så ved de det altså ikke i min lokale Matas! Dér kan man sagtens få et godt råd - af de ansatte (altså dem bag disken).

Sus sagde ...

@ Kære Vibeke, Madame og Bente. Jeg tror enten, det handler om, at Matas ikke må anbefale produkter, som kan opfattes som konkurrence for medicinalindustrien, ELLER at de bare generelt ikke må give råd, som kan give dem en sag på halsen, hvis kundens symptom/lidelse udvikler sig i stedet for at forsvinde. Uanset hvad, så var det en underlig situation, for man er jo vant til, at de altid har et svar eller et godt råd klar, når man er i tvivl om noget. Havde den anden "kunde" ikke været der, så var jeg gået derfra med en fornemmelse af dårlig behandling, selv om ekspedienten ellers var flink nok.
Vores teori er jo en direkte udløber af vores gode fantasi og en håndfuld sarkasme, men jeg tror ikke vi er langt fra sandheden.
Og Bente, jeg er glad for, at de i din Matas stadig tør give folk et råd med på vejen.

Stort kram til jer alle tre
Susanne

Septemberliv sagde ...

Som du skriver, må de nok ikke anbefale et produkt frem for et andet, men så kunne de vel sætte 3-4 produkter frem og så må vi kunder jo bare pr. intuition købe det vi tror er bedst...
Jeg tror også, jeg som kunde ville blande mig, hvis jeg havde været til stede og havde kunne svare på det.
God onsdag :0)

Sus sagde ...

@ Kari, du har helt ret. De kan vise kunden det udbud af produkter, som virker efter kundens behov, og så må kunden selv tage den endelige beslutning.
Og ja, hvis jeg havde været ægte kunde, ville jeg også have sprunget til.
Kh. Susanne

Pernille på 1. sagde ...

Hehe, jeg har prøvet det samme i Matas da jeg skulle have nogle Baldrian dråber, nej nej jeg må ikke sige noget, jeg må kun udtale mig om de stribede produkter :)
Det gælder alle de naturprodukter de sælger, men hvorfor er det så lige de sælger dem, hvis de ikke kan fortælle noget om dem... meget mærkeligt

God aften til dig

Sus sagde ...

Hej Pernille, ja de stribede vil de gerne udtale sig om! Men de er da i reglen også det kedeligste i butikken. Baldrian er godt :o)

Kh. Susanne

Miss Midtjylland sagde ...

Hold da op en affejning. Udo's choice.... er det ikke lidt i familie med Oil of Life? Det får jeg i morgensmoothie nemlig.

Sus sagde ...

Huset i Hou, velkommen til :o) Jeg kender ikke Oil of Life, men det kan da sagtens være det minder om Udo's Choise, som er koldpresset olie med omega3 mv. :o)