onsdag den 18. marts 2009

Godfestligmorgen

Som de fleste sikkert har hørt, så er det i disse dage (på fredag) sidste frist for ansøgning om optagelse på ungdoms- eller videreuddannelserne. Ansøgerne skal søge elektronisk via et site der hedder optagelse.dk, og derfra skal uddannelsesstederne hente dem ned. Ansøgningerne er tilgængelige i tidsrummet 14,00 – 07,00! Det tager i snit 3-4 minutter at åbne HVER ansøgning, og jeg var her derfor til klokken 17 både mandag og tirsdag. Nu har jeg besluttet, at jeg møder tidligt om morgenen i stedet, (så er der sikkert heller ikke så meget trafik på sitet, sagde jeg med håb i stemmen  :o) og så er der altså stadig noget dag tilbage, når jeg går hjem.

Sendte en sms til rengøringslederen i går aftes for at høre, om det er ok med rengøringsholdet at jeg møder så tidligt, og det var det. Da jeg ankom til gymnasiet kl. ti i fem i morges, var der lys overalt, og jeg var sikker på, at rengøringen myldrede rundt derinde, så jeg låste mig glad ind….   Og så gik alarmen!! –Som i hele huset! Jeg har ingen koder eller endsige et nummer til alarmcentralen, så jeg måtte ringe til rengøringslederen, som heldigvis i forvejen var på vej. (Bor lige ved siden af, lige som jeg)

Pyyyha, nu sidder jeg på min pind på gymnasiet, der er dampende varm kaffe i kruset, printeren kører – omend laaaangsomt - og klokken er næsten halv seks. Det er hyggeligt at sidde her med dørene vidtåbne ud til gangene, hvor der gøres rent til den store guldmedalje.

Jeg har den mest utrolige udsigt til solopgangen ude i horisonten, himlen er babylyseblå og babylyserød, og så er det alligevel ok at dagen startede lidt kaotisk  :o)

Håber, din dag starter på den gode måde  :o)

8 kommentarer:

Margrethe sagde ...

God morgen til dig også, fru Lipka. Hold op, sikke en larmende start på dagen :) God arbejdslyst :-)

Madame sagde ...

Bortset fra den skrækkelige oplevelse med alarmen er det jo skønt at være tidligt oppe og se solopgangen og høre fuglene.

God arbejdslyst, Susanne, jeg håber, du kan tage tidligt hjem :)

Sifka sagde ...

Det må man da kalde en festlig start på morgenen:)

Anonym sagde ...

God arbejdslyst...det er ikke så sjovt at få startet alarmen og så ikke have hverken kode eller telefonnummer...godt redningen var på vej :-)

Anonym sagde ...

Også en god morgen til dig. Sikke en start på dagen! Håber printeren og internettet artede sig. Det gør det desværre ikke her... Men det skal ikke ødelægge mit morgenhumør, når der nu er udsigt til blå himmel og Jellingehøjene omgivet af tusinder blå krokus.

Pernille på 1. sagde ...

Du har da godt nok været tidligt oppe, og den alarm må have været noget af en oplevelse :)
Men det er dejligt at komme tidligt op og mærke roen, inden resten af verden vågner.
God arbejdsdag til dig

Mette Lykke sagde ...

Sikke en larm, du fik startet dagen på. Håber du får en dejlig og fredelig arbejdsdag. Det må være skønt med ro, jeg kan forstille mig du ellers har et mylder og leben omkring dig.

Anonym sagde ...

Det var da noget af en morgen, du havde i går - mens vi andre sov sødeligt ;-) . Nu har du vel ikke gentaget succesen i dag?!?