mandag den 23. marts 2009

Se hvad jeg kan (eller.. altså hvad mit kamera kan…)

Jeg havde mere eller mindre tilfældigt godt set, at mit kamera kunne nogle ting/effekter med farver, som var rimeligt interessante, men jeg har faktisk ikke rigtig gidet sætte mig ind i funktionerne hidtil. Nu har jeg imidlertid givet mig tid til at tjekke det ud, og noget af det er altså ret sjovt at se på. Her har jeg valgt farven gul som den essentielle, men man kan altså vælge en hvilken som helst farve at fremhæve midt i alt det sort/hvide.

 

    Citronopvask, picniked

Frugt, picniked  Tulipaner1, picniked    Tulipaner2, picniked  Tulipaner, picniked    Post-it, picniked

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Spooky! Det er netop det ord, der falder mig ind, når jeg ser dine tulipaner :o) . Skæg effekt!

Sus sagde ...

@ Tja, Bente, det kan du vel egentlig have ret i :o) Ja jeg glæder mig til at finde nye områder, hvor jeg kan bruge den her effekt med fordel! Kh. Susanne

Malou Klidmoster sagde ...

Wow, det ser spændende ud. Det kan mit nye vist kamera også, men jeg har ikke prøvet at lege med det endnu.
Måske dukker der et mandagstema op hvor det ville være helt perfekt at bruge? :-)

Glad hilsen
Malou

Madame sagde ...

Hvor er det sjovt, det anede jeg ikke, at nogle kameraer kan! Ja, det er da lige noget til mandagstemaet, hvis der kommer et tema med en farve.

Ha' en dejlig tirsdag, klem til dig ;-)

Unknown sagde ...

Sejt ! Har faktisk heller ikke prøvet alle de mystiske funtioner af på mit , efterhånden, ret ældre kamera :-)

Pernille på 1. sagde ...

Hallo hvor ser det sjovt ud, jeg har også nyt kamera og jeg har heller ikke fået sat mig ind i det, jeg tror faktisk det kan sådan noget her også :)

Sus sagde ...

@ Malou, ja det er faktisk også ret spændende. Og du har ret i, at det kunne være et godt bud på et mandagstema en dag :O)

Kærlig hilsen
Susanne

Sus sagde ...

@ Ja, Madame, det er simpelthen så smart, og der kan komme de flotteste billeder ud af det! Kram fra Susanne

Sus sagde ...

@ Miri, selv de ældre kameraer har flere avancerede funktioner :o) Problemet er nok bare det med få tid/lyst til at sætte sig ind i dem ;o)

Stort kram fra Susanne

Berliner brosten sagde ...

Sjove billeder! Jeg er sikker på, at mit kamera ikke kan sådan nogle ting, desværre. Fortæl fortæl, hvad har du for et?

Sus sagde ...

Hej Gitte, jamen det er bare sådan et digitalt Canon Ixus 860, som jeg købte for halvandet år siden, fordi jeg havde læst nogle gode anmeldelser af det. Alt det her med sjove effekter er bare en positiv sidegevinst :o)
-Og så var det så vidt jeg husker på tilbud :o)
Hvad for et kamera har du da?

Kh. fra Susanne

Berliner brosten sagde ...

Jeg har et olympus miu 1010. Det er jeg faktisk fint tilfreds med - det tager gode billeder, passer fint i lommen og alt det der. Desværre er der ikke lige nogen sjove effekter med, men jeg skal jo heller ikke beholde det for evigt ;-)